City Hospitality

City Hospitality

Introductie

City Hospitality, dé ontmoetingsplek voor een topgastvrij Den Haag.

Welkom bij City Hospitality!

Gastvrijheid is een belangrijke drijfveer in Den Haag. De bezoekers van de (binnen)stad een hartelijk welkom bezorgen, ze verrassen en verwonderen en een band met ze opbouwen. Het doel is om trouwe bezoekers te creëren, die hun passie voor de stad met anderen delen.

House of Hospitality werkt  aan twee belangrijke doelstellingen:

Iedere bezoeker van Den Haag een top gastvrije beleving geven
Elke ontmoeting in Den Haag een gastvrije ontmoeting maken

Haagse ondernemers en organisaties in beweging brengen met gastvrijheid, daar gaat het om binnen House of Hospitality. Door te inspireren over de waarde en kracht van gastvrijheid, te verbinden (ondernemers, onderwijs en overheid) en door het delen van kennis en tools dragen we bij aan een duurzaam gastvrij klimaat in de stad! City Hospitality is een plek voor kruisbestuiving, het vinden van gezamenlijke kansen en het bouwen aan (onverwachte) relaties. De leden van de community richten zich daarbij op de ´visitor journey´ en de ´touch points´ waar de ontmoetingen met bezoekers van de stad plaatsvinden.

This webpage is a work in progress! Check back soon

City Hospitality

Gastvrijheid is de kunst mensen oprecht welkom te heten. In deze context is stedelijke gastvrijheid (City Hospitality) steeds belangrijker geworden in onze economische en sociale omgeving.

We weten dat een tevreden gast langer verblijft, meer spendeert, vaker terugkeert en positief commentaar doorgeeft. Een gastvrije stad is niet alleen belangrijk voor toeristen of dagjesmensen; gastvrijheid heeft ook een positieve invloed op het leefplezier van bewoners en het zakelijk klimaat voor bedrijven en werknemers.

Voel je je ergens welkom, dan leidt dit tot verbinding met deze plek. Enthousiaste bezoekers worden fans, bewoners worden ambassadeurs en bedrijven worden belangrijke visitekaartjes van de stad.

Componenten van City Hospitality zijn:

  • Het welkome product van de stad
  • De welkome atmosfeer in de stad
  • Het welkome gedrag van de mensen in een stad
  • De beleving van deze factoren door bewoners, bezoekers en bedrijven

Booklet: How Hospitable is your city?

 

Ons Team

Karoline Wiegerink en Jan Huizing vormen samen het research-team CityHospitality aan Hotelschool The Hague, Hospitality Business School.

Karoline is econoom en marketeer. Naast haar onderzoekactiviteiten als lector werkt zij als adviseur, trainer, inspirator of coach voor organisaties die met gastvrijheid het verschil willen maken. Hoe krijg en houd je de gast, klant, cliënt, passagier, etc. echt in het hart van de onderneming? Hoe kan gastvrijheid duurzaam verankerd worden? En hoe de wordt de waarde van de gastvrije organisatie - de return on hospitality - zichtbaar gemaakt? Dat zijn vragen waar Karoline waarde toevoegt.

Jan is bedrijfskundige met expertise in strategie en marketing. Hij heeft ruime ervaring in commerciële managementfuncties bij gerenommeerde dienstverleners en zet zich nu in als lecturer, coach en onderzoeker in een internationale omgeving. Hij kijkt vanuit de klant/bezoeker, met oog voor de andere stakeholders en bouwt graag mee aan praktische en duurzame oplossingen die écht waarde toevoegen.

Zij zijn, samen met Citymarketing Den Haag, initiatiefnemer van het Haagse House of Hospitality, de community voor Haagse toeristische stakeholders die met gastvrijheid het verschil willen maken en zet zich in voor een topgastvrij Den Haag.

‘Cities are to be judged by their welcome’ – een excellente hardware en infrastructuur is niet meer genoeg om je als binnenstad te onderscheiden, bezoekers enthousiast te maken, te verrassen te verbinden en daarmee vaker terug te laten komen en meer te laten besteden. Aandacht en de personal touch zijn belangrijke factoren die het verschil maken… Mensen het gevoel te geven dat ze oprecht welkom zijn in je binnenstad. Als jurylid van de Beste Binnenstad van Nederland gaat onze aandacht vooral uit naar deze aspecten!

Lees de City Hospitality brochure:

Contact